MN ENG
    Facebook Twitter Youtube

    МОНГОЛ УЛСЫН ЗАСГИЙН ГАЗАР

    • Ерөнхий сайд
      • Ерөнхий сайдын Ажлын алба
      • Ерөнхий сайдын намтар
    • Засгийн газар
      • Байгаль орчин, уур амьсгалын өөрчлөлтийн яам
      • Хот байгуулалт, барилга, орон сууцжуулалтын яам
      • Батлан хамгаалах яам
      • Боловсролын яам
      • Гадаад харилцааны яам
      • Зам, тээврийн хөгжлийн яам
      • Сангийн яам
      • Аж үйлдвэр, эрдэс баялгийн яам
      • Гэр бүл, хөдөлмөр, нийгмийн хамгааллын яам
      • Хууль зүй, дотоод хэргийн яам
      • Хүнс, хөдөө аж ахуй, хөнгөн үйлдвэрийн яам
      • Эрүүл мэндийн яам
      • Эрчим хүчний яам
      • Соёл, спорт, аялал жуулчлал, залуучуудын яам
      • Эдийн засаг, хөгжлийн яам
      • Цахим хөгжил, инновац, харилцаа холбооны яам
    • Төрийн үйлчилгээ
    • 11-11 төв
    • Мэдээ
      • Засгийн газрын хуралдаан
      • Хэлсэн үг
      • Томилолт
    • 5Ш Ажиллагаа
      • ШҮГЭЛ АЖИЛЛАГАА
      • ШҮҮР АЖИЛЛАГАА
      • ШУВУУ АЖИЛЛАГАА
      • ШИЛЖҮҮЛЭН АВАХ АЖИЛЛАГАА
      • ШИЛЭН АЖИЛЛАГАА

    МОНГОЛ УЛСЫН ЗАСГИЙН ГАЗАР

    Эхлэл » » ХИЛ ХАМГААЛАХ БАЙГУУЛЛАГЫН АЖИЛ ҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ СТАНДАРТ

    ХИЛ ХАМГААЛАХ БАЙГУУЛЛАГЫН АЖИЛ ҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ СТАНДАРТ

    2013-05-30
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

     

    ХИЛ ХАМГААЛАХ БАЙГУУЛЛАГЫН АЖИЛ ҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ СТАНДАРТ

    Зорилго

    Энэхүү стандартын зорилго нь Хил хамгаалах байгууллагын албан хаагчдаас Монгол Улсын хууль тогтоомж, төрийн албаны зарчим, ёс зүйн хэм хэмжээг сахин биелүүлж, ажлын байранд ажил хэрэгч уур амьсгалыг бүрдүүлэх, үйлчилгээний чанарыг сайжруулах, хил хамгаалах байгууллагын стратегийн зорилтыг хангаж ажиллахад оршино.

    Нэг. Нийтлэг үндэслэл

    1. Эрхэм зорилго

    Хил хамгаалах байгууллагын албан хаагчдын мэргэшсэн үйл ажиллагаанд чанарын ахиц гаргаж, гэрээт хилчдийн албыг төгөлдөржүүлж, бүсчилсэн хамгаалалтын тогтолцооны үндсийг тавьж, бие бүрэлдэхүүний нийгмийн асуудлыг шийдвэрлэх замаар төрөөс хилийн талаар баримтлах бодлогыг хэрэгжүүлэхэд оршино.

    Энэхүү эрхэм зорилгыг хангаж ажиллахын тулд Хил хамгаалах байгууллагын ажилтнуудаас Хилийн тухай хууль, Төрөөс хилийн талаар баримтлах бодлого болон бусад хууль тогтоомж, ёс зүйн дүрмийг сахин биелүүлж, улсын хилээр нэвтрэх зорчигч, иргэн, хуулийн этгээд буюу үйлчлүүлэгчдэд энэхүү үйлчилгээний стандартын хүрээнд шуурхай, соёлтой үйлчилгээг үзүүлж ажиллана. 

    2. Хамрах хүрээ

    Энэ стандарт нь Хил хамгаалах байгууллагын офицер, ахлагч, гэрээт хилчин, ажилтан, албан хаагчдад хамаарна. 

    3. Хил хамгаалах байгууллагын үйл ажиллагааны зорилго

    А. Хилийн зөрчлөөс урьдчилан сэргийлэх

    Б. Хилийн болон хил орчмын дэглэм сахиулах

    В. Улсын хилээр зорчигч, тээврийн хэрэгсэл, мал, амьтан, ургамал, тэдгээрийн гаралтай түүхий эд, бүтээгдэхүүнийг шалган нэвтрүүлэх

    Г. Хил зөрчигчийг илрүүлэх зорилгоор хил зөрчигчийн биед болон ачаа, тээврийн хэрэгсэлд үзлэг хийх

    Д. Хилийн тухай хууль, тогтоомж зөрчигчдөд хариуцлага хүлээлгэх

    Е. Хил зөрчигчийг түр саатуулах

    Ё. Албан байгууллага, иргэдэд хилийн бүс, зурваст нэвтрэх, ажил үйлдвэрлэл явуулах зөвшөөрөл олгох

    Ж. ИРгэдээс ирж буй өргөдөл, гомдолд тогтоосон хугацаанд бодитой хариу өгөх

    Хил хамгаалах байгууллагын үйл ажиллагааны үндсэн зарчим

      Хил хамгаалах байгууллагын албан хаагчид нь Хилийн тухай хууль, Монгол Улсын цэргийн дүрмүүд, Хил хамгаалалтын дүрэмд заагдсан нийтлэг үүргүүдийг мөрдлөг болгон ажиллахаас гадна дараахь үндсэн зарчмуудад тулгуурлан үйл ажиллагаагаа явуулна.

    1. Хууль дээдлэх: Зөвхөн хуулийн хүрээнд үйл ажиллагаа  явуулна.

    2. Эрх чөлөө: Үйл ажиллагаагаа явуулахдаа хүний эрх, эрх чөлөөг хүндэтгэнэ.

    3. Шударга ёс: Хил зөрчигчийн асуудлыг шийдвэрлэхдээ арьс, өнгө, шашин шүтлэгээр ялгаварлан гадуурхах явдал гаргахгүй байх.

    4. “Үйлчлүүлэгч хаан”: Улсын хил нэвтрэх гадаад, дотоодын зорчигчдод үзүүлэх үйлчилгээг түргэн, шуурхай чирэгдэлгүй явуулах,

    5. Иргэд, үйлчлүүлэгчийн хэрэгцээг бүрэн хангах,

    6. Ажил хэрэгч, түргэн шуурхай байдлыг чухалчилах,

    7. Үйл ажиллагаандаа шинийг эрэлхийлж байнга суралцаж байх.

    8. Хариуцлага хүлээх.

    Хоёр. Үйлчилгээнд тавигдах шаардлага

    Хил хамгаалах байгууллагын ажилтнууд үйлчлүүлэгчтэй харилцах:

    1. Үйлчлүүлэгчтэй харилцахдаа инээмсэглэн угтаж, “сайн байна уу”/”та сайн явж байна уу” гэж мэндчилэн, эелдэг зөв үг хэллэг хэрэглэн түүний өөдөөс нь харж, хүндэтгэлтэй хандан,  сонсогдохоор ярина.

    2. Үйлчлүүлэгчтэй харилцахдаа албаны, соёлтой асуулт, хэллэгийг хэрэглэнэ. Шаардлагатай тохиолдолд тухайн үйлчлүүлэгчид хийх ёстой үйлдлийг нь зааварчилж тайлбарлана. (Уучлаарай, та ямар асуудлаар явж байна, танд яаж туслах уу, та хил нэвтрэх эрхийн баримт бичиг /паспорт, виз/ ... шалгуулах ёстой гэх мэт)

    3. Үйлчлүүлэгчээс түр холдох эсвэл хүлээлгэхдээ “Уучлаарай, та ... шалтгааны улмаас түр хүлээнэ үү” гэж шалтгааныг тайлбарлана.

    4. Баримт бичгийн зөрчлийн улмаас тухайн үйлчлүүлэгчийн түр болон тодорхой хугацаагаар саатуулах тохиолдолд /Уучлаарай, таныг ……………….. шалтгааны улмаас түр саатуулах шаардлагатай боллоо/ гэж эелдэгээр тайлбарлана. Шаардлагатай бол саатуулах хууль эрх зүйн баримт бичгүүдийг танилцуулна.

    5. Тухайн ажилтны буруутай үйл ажиллагааны улмаас алдаа гарсан тохиолдолд “Уучлаарай, энэ миний /бидний/ манай ажилтны буруугаас боллоо” гэж алдаагаа шударгаар хүлээн зөвшөөрч түүнийг засах талаар нэн даруй шаардлагатай арга хэмжээ авна.

    6. Үйлчлүүлэгчид үйлчилгээ үзүүлсний дараа “Танд баярлалаа” гэж талархал илэрхийлэн үйлчилгээг дуусгах бөгөөд “Баяртай/сайн яваарай” гэж үднэ.

    Гурав. Хил хамгаалах байгууллагын ажилтны хувцаслалт,

    гадаад төрх, зан төлөв

      Хил хамгаалах байгууллагын ажилтнуудын бие авч явах байдалд тавигдах шаардлага:

    1. Ажлын байранд цэргийн дүрэмт хувцсыг холбогдох журам, зааврын дагуу иж бүрдлээр нь цэвэр нямбай хэрэглэнэ.

    2. Ажилтны гутал, ботинк нь хар болон хар бараан өнгөтэй байх бөгөөд тогтмол тосолсон /өнгөлсөн/ байна.

    3. Эмэгтэйчүүдийн хувьд хар буюу биеийн өнгөтэй трико  өмсөнө.

    4. Цэргийн дүрэмт хувцасыг өөр энгийн хувцастай хольж өмсөх, өнгө загварыг өөрчлөх, түүнчлэн энгийн хувцастайгаар албан үүрэг гүйцэтгэхийг хориглоно.

    5. Гадаад төрхөөрөө цэвэр, соёлтой, ажил хэрэгч, даруу байж үйлчлүүлэгчид таатай сэтгэгдэл төрүүлэхүйц байна.

    6. Хэт том, хурц, тод өнгийн буюу олон тооны бөгж, ээмэг, зүүлт, бугуйвч, үсний боолт, хавчаар гэх мэт гоёл чимэглэлийн содон зүйлсийг албан үүргээ гүйцэтгэж байх үедээ хэрэглэхийг хориглоно.

    7. Эрэгтэйчүүдийн хувьд үсээ самнасан, богино засалттай байх бөгөөд үсийг бүрэн хусах, тод өнгөөр будахыг хориглоно. Эмэгтэйчүүдийн хувьд үсээ сул задгай тавих, тод өнгөөр будах, өвдөгнөөс дээгүүр татсан банзал, даашинз өмсөхийг хориглоно.

    8. Нүдний шил (контакт линз) өнгөгүй тунгалаг байна. Албан үүргээ гүйцэтгэж байх үедээ хар өнгийн шил зүүхийг хориглоно.

    9. Урт хууз, сахал тавихыг хориглоно.

    10. Үйлчлүүлэгчидтэй харилцан итгэлцсэн орчинг бүрдүүлж, ажилтан, үйлчлүүлэгчийн хооронд ижил түвшний харилцааг бий болгоно.

    11. Үйлчлүүлэгчдийн зүгээс ирэх тааламжгүй харьцаанд ямар ч тохиолдолд эелдэг, төвшин байдалтай байж, сэтгэл хөдлөлийн огцом өөрчлөлтүүдийг илэрхийлэхгүй байна.

    Дөрөв. Албаны телефон утсаар харилцах

      Хилийн боомтод үүрэг гүйцэтгэж буй ажилтнууд утсаар үйлчлүүлэгчтэй харилцахад тавигдах шаардлага:

    1. Харилцуурыг “............../цол, нэр/” эсвэл “............... боомт дахь хилийн шалган нэвтрүүлэх алба” байна гэж хэлж авах бөгөөд ямар асуудлаар хэнд хандаж байгааг лавлана.

    2. Албаны утсаар үйлчлүүлэгчтэй ойлгомжтой, тодорхой, товч үгээр харилцана.

    3. Үйлчлүүлэгчийн хүссэн мэдээллийг тухай бүр нь бүрэн дүүрэн өгөх бөгөөд ийм боломжгүй тохиолдолд ямар албан тушаалтай, хэн гэж хүнээс ямар утсаар холбогдон авч болох эсвэл хэзээ, хэрхэн холбогдох мэдээллийг өгөхийг тухайн харилцагчид хэлнэ.

    4. Үйлчлүүлэгчид лавлагаа, мэдээлэл шаардлагатай тохиолдолд бүрдүүлэх ёстой бичиг баримтуудын талаар дэлгэрэнгүй тайлбарлаж өгнө.

    5. Тухайн үйлчлүүлэгчийн сонирхсон асуултад бүрэн хариулсан гэж үзвэл “Баярлалаа, баяртай” гэж хэлээд яриаг дуусгана.

    Тав. Үйлчилгээний үед хориглох зүйл

    1. Үйлчлүүлэгчийн дэргэд бохь зажлах, зориулалтын бус газарт тамхи татах, чанга дуугаар ярилцах, инээлдэх, шивнэлдэх, зохимжгүй бүдүүлэг үг хэллэг хэрэглэх, хоорондоо нэр, хочоороо дуудалцах, маргалдах, хэрэлдэх, хувийн яриа дэлгэх.

    2. Халаасандаа гараа хийх, элгээ тэврэх, нуруугаа үүрэх, гар утсаар ярих, үйлчлүүлэгчид ойлгомжгүй мэргэжлийн нэр томъёо хэт их хэрэглэх.

    3. Үйлчлүүлэгчтэй харьцахдаа харцаа өөр тийш нь хандуулж ярих, түүний тавьсан асуултад хариулахаас үндэслэлгүйгээр татгалзах, хүлээлгэх, худал мэдээлэл өгөх.

    4. Үйлчлүүлэгчдийг албан тушаал, нэр алдар, гадаад төрх, арьс өнгө, яс үндэс, нас, хүйсээр нь ялгаварлах.

    5. Үйлчилгээний үед ном, сонин унших, хөгжим чанга дуугаар тавих, элдэв тоглоом тоглох.

    6. Зөрчил илрүүлсэн, илрүүлэх шалтагаар үйлчлүүлэгчдийг нийтэд нь үндэслэлгүйгээр сэжиглэх, дээрэнгүй харьцах зэрэг тааламжгүй уур амьсгал бий болгох.

    7. Үйлчлүүлэгчийг үл тоомсорлосон сэтгэгдэл төрүүлэхүйц үйлдэл гаргах, үндэслэлгүйгээр чирэгдүүлэх, шаардлагагүй бичиг баримт нэхэх.

    8. Үйлчлүүлэгчийн гадаад үзэмж, бие авч явж буй байдалд хэт анхаарал хандуулах, шохоорхох.

    Зургаа. Хариуцлага

    1. Иргэд, аж ахуйн нэгж, байгууллагад үзүүлэх аливаа үйлчилгээг Хилийн тухай хууль, хил хамгаалалттай холбоотой Засгийн газрын тогтоол шийдвэр, ХХЕГ-ын даргын холбогдох тушаал, журамд заасан хугацаанд багтаан гүйцэтгэсэн байна.

    2. Үйлчилгээний стандартыг зөрчсөн ажилтанд тухайн зөрчлийг илрүүлсэн албаны дарга, дэд дарга, хэлтсийн дарга, ахлах мэргэжилтэн нар сануулах бөгөөд ийнхүү сануулснаас хойш үйлчилгээний стандартыг дахин зөрчвөл албаны даргын шийдвэрээр сахилгын шийтгэл ногдуулна.

    3. Үйлчилгээний стандарт нь тухайн ажилтны ажлыг дүгнэх, шагнал урамшуулал олгох шалгуур үндэслэл болно.

    Долоо. Бусад

    Энэхүү үйлчилгээний стандартын хэрэгжилтэд Хил хамгаалах ерөнхий газрын дарга, Хилийн цэргийн штаб, Хил хамгаалах ерөнхий газрын дэд дарга болон харьяалах газар, хэлтэс, анги, салбарын дарга нар өдөр тутам хяналт тавьж ажиллана.

    Хил хамгаалах ерөнхий газрын удирдлагаас үйлчилгээний стандартыг хэрхэн биелүүлж байгаа болон энэ талаар нэгжээс хэрэгжүүлсэн үйл ажиллагааны талаар жил тутам тайлан мэдээ гаргуулан дүгнэж, шуурхай, соёлч үйлчилгээ бүхий нэгжийг шалгаруулна.

    Хуваалцах:

    Санал болгох Мэдээ

    ХИЛ ХАМГААЛАХ БАЙГУУЛЛАГЫН АЛБАН ХААГЧИЙН ЁС ЗҮЙН ДҮРЭМ

    2013-05-30 09:27:23

    ХИЛ ХАМГААЛАХ БАЙГУУЛЛАГЫН АЖИЛ ҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ СТАНДАРТ

    2013-05-30 09:21:37

    Ихэр зохион бүтээгчид тэмцээнээ амжилттай өндөрлөв

    2013-05-30 09:16:15

    Эх үрсийн баяраар автозамын боомтууд амарна

    2013-05-30 08:52:21

    ХХЕГ-ын баг тамирчид цомын эзэд боллоо

    2013-05-30 08:42:42

    Хил хамгаалах байгууллагатай оюутнууд танилцав

    2013-05-30 08:41:42

    “Эрэл” төслийнхөн олз арвинтай байна

    2013-05-30 07:24:33

    "Застав минь баяртай" клип

    2013-05-30 06:35:33

    Шинэ мэдээ

    Агаарын бохирдол бууруулах ажлуудаа дулааны улиралд ч үргэлжлүүлж, Дулаанбаатар аян эхлүүлнэ
    2025-05-17 16:36:00
    Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ БНХАУ-ын ӨМӨЗО-ы Ганцмод боомтод ажиллалаа
    2025-05-14 17:14:00
    Гашуунсухайт боомтын эрдэс баялаг, нүүрс экспортлох хүчин чадал гурав дахин нэмэгджээ
    2025-05-14 16:58:00
    Гашуунсухайт-Ганцмод боомтын төмөр замын бүтээн байгуулалтыг 22 сарын хугацаанд ашиглалтад оруулна
    2025-05-14 12:34:00
    Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ: Засгийн газрын мега төслийн нэгдүгээрт эрэмбэлэгдсэн Гашуунсухайт-Ганцмод төмөр замын их бүтээн байгуулалт гараанаас гарлаа
    2025-05-14 10:43:00
    Говийн бүсэд тулгамдсан дөрвөн чиглэлийн 33 төсөл, арга хэмжээ хэрэгжүүлнэ
    2025-05-12 20:16:00
    Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ: Хүүхдийн байгууллагын 100 жилийн түүхэн цаг хугацааны шинэ үечлэлийг өнөөдөр эхлүүлж байна
    2025-05-08 11:54:00
    Хүүхдийн төлөө Үндэсний зөвлөлийн хуралдаанаас гарсан саналд үндэслэн Засгийн газар шийдвэр гаргалаа
    2025-05-07 13:12:00
    Ерөнхий сайд Л. Оюун-Эрдэнэ: Засгийн газар хүүхэд хамгааллаас гадна хүүхэд хөгжлийн асуудалд онцгой анхаарна 
    2025-05-06 21:18:00
    ЕРӨНХИЙ САЙД
    • Биеийн тамир, спортын улсын хороо
    • Газар зохион байгуулалт, геодези, зураг зүйн ерөнхий газар
    • Жендэрийн үндэсний хороо
    • Тагнуулын ерөнхий газар
    • Төрийн өмчийн бодлого, зохицуулалтын газар
    • Төрийн тусгай хамгаалалтын газар
    ШАДАР САЙД
    • Монополийн Эсрэг Газар
    • Мэргэжлийн хяналтын ерөнхий газар
    • Онцгой байдлын ерөнхий газар
    • Стандарт, хэмжил зүйн газар
    • Төрийн худалдан авах ажиллагааны газар
    ЗАСГИЙН ГАЗАР
    • 20 минутын хот Үндэсний хороо
    • Боомтын сэргэлтийн Үндэсний хороо
    • Засгийн газрын Хэрэг эрхлэх газар
    • Хяналт, үнэлгээний Үндэсний хороо
    ЯАМД
    • Аж үйлдвэр, эрдэс баялгийн яам
    • Байгаль орчин, уур амьсгалын өөрчлөлтийн яам
    • Батлан хамгаалах яам
    • Боловсролын яам
    • Гадаад харилцааны яам
    • Гэр бүл, хөдөлмөр, нийгмийн хамгааллын яам
    • Зам, тээврийн яам
    • Сангийн яам
    • Соёл, спорт, аялал жуулчлал, залуучуудын яам
    • Хот байгуулалт, барилга, орон сууцжуулалтын яам
    • Хууль зүй, дотоод хэргийн яам
    • Хүнс, хөдөө аж ахуй, хөнгөн үйлдвэрийн яам
    • Цахим хөгжил, инновац, харилцаа холбооны яам
    • Эдийн засаг, хөгжлийн яам
    • Эрүүл мэндийн яам
    • Эрчим хүчний яам
    АГЕНТЛАГ
    • Архивын ерөнхий газар
    • Ашигт малтмал, газрын тосны газар
    • Гаалийн ерөнхий газар
    • Гадаадын иргэн, харьяатын газар
    • Гэр бүл, хүүхэд, залуучуудын хөгжлийн газар
    • Жижиг, дунд үйлдвэрийн газар
    • Зэвсэгт хүчний жанжин штаб
    • Иргэний нисэхийн ерөнхий газар
    • Мал эмнэлгийн ерөнхий газар
    • Нийгмийн даатгалын ерөнхий газар
    • Оюуны өмчийн газар
    • Соёл урлагийн газар
    • Татварын ерөнхий газар
    • Улсын бүртгэлийн ерөнхий газар
    • Усны газар
    • Үндэсний геологийн алба
    • Хил хамгаалах ерөнхий газар
    • Хөгжлийн бэрхшээлтэй хүний хөгжлийн ерөнхий газар
    • Хөдөлмөр, халамжийн үйлчилгээний ерөнхий газар
    • Цаг уур, орчны шинжилгээний газар
    • Цагдаагийн ерөнхий газар
    • Шүүх Шинжилгээний Ерөнхий Газар
    • Шүүхийн шийдвэр гүйцэтгэх ерөнхий газар
    • Эм, эмнэлгийн хэрэгслийн хяналт, зохицуулалтын газар
    • Эрүүл мэндийн даатгалын ерөнхий газар
    АЙМАГ
    • Архангай
    • Баян-Өлгий
    • Баянхонгор
    • Булган
    • Говь-Алтай
    • Говьсүмбэр
    • Дархан-Уул
    • Дорноговь
    • Дорнод
    • Дундговь
    • Завхан
    • Орхон
    • Өвөрхангай
    • Өмнөговь
    • Сүхбаатар
    • Сэлэнгэ
    • Төв
    • Увс
    • Ховд
    • Хөвсгөл
    • Хэнтий
    Дүүрэг
    • Багануур
    • Багахангай
    • Баянгол
    • Баянзүрх
    • Налайх
    • Сонгинохайрхан
    • Сүхбаатар
    • Хан-Уул
    • Чингэлтэй
    © 1911-2025 он. Бүх эрх хуулиар хамгаалагдсан. МОНГОЛ УЛСЫН ЗАСГИЙН ГАЗАР

    Хайх зүйлээ бичээд "enter" дарна уу!